Richard North

Thu, 2010-08-26 11:06Kevin Grandia
Kevin Grandia's picture

Monbiot hits back at the Sunday Telegraph Pachauri Fabrication

You can’t link to the original article that appeared in the Sunday Telegraph in December that makes false accusations about Dr. Rajendra Pachauri, the head of the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) because the newspaper has scrubbed the story clean from its website. 

But as Guardian columnist George Monbiot points out today the lies in the article had their desired effect. 

Monbiot writes:

“The story (which has subsequently been removed from the Sunday Telegraph’s website) immediately travelled around the world. It was reproduced on hundreds of blogs. The allegations it contained were widely aired in the media and generally believed.”

The allegations put forth by the Telegraph were that Pachauri was profiting from his position as the head of the IPCC.

Turns out the story was completely false after the accounting firm KPMG was brought in to study all of Pachauri’s financial records. 

In fact, Pachauri’s compensation for his tireless work as the head of the IPCC is a whopping zero dollars and zero cents. That’s right, he isn’t paid a dime by the IPCC.

Check out Monbiot’s in-depth analysis here: The Smearing Of An Innocent Man

Subscribe to Richard North