Never Believe a Source with "Truth" in its Name

Sun, 2006-04-23 12:01Jim Hoggan
Jim Hoggan's picture

Never Believe a Source with "Truth" in its Name

Brace yourself for a new den of deniers and then click on www.envirotruth.org. Envirotruth rounds up the usual suspects of climate science “sceptics” in a “myth-busting” campaign to confuse and deny the current worldwide consensus on the impact of climate change. Print a list of the 60 “accredited experts” who signed the sceptics' letter to Prime Minister Stephen Harper last week and then check off the names as you read through Envirotruth. You won't find all 60 - some of those signatories were tricked into putting their name on that letter - but you'll sure see some familiar faces.

Speaking of which, Envirotruth is a creature of the National Centre for Public Policy Research, home of our favourite climate science disinformation officer, Amy Ridenour. According to www.Sourcewatch.org, the Ridenour household struggles by pretty successfully by peddling their anti-science point of view. In 2002, NCPPR President Amy carried home $150,000 US for her duties and hubby David Ridenour added $130,000 US to the family pot - only a small part of which was reported to have come directly from ExxonMobile.

This is not to suggest that Amy 'n' Dave have sold out - they may well be loopy and ill-informed as a matter of professional pride. But you can imagine that someone - even someone as clever and literate as Amy Ridenour - might avoid reading the deSmogBlog's wrap-up Is Climate Change Real?, when the inevitable result would be having to admit that your quarter-of-a-million-dollar annual family income is predicated on the biggest scientific lie of the century.